2014(e)ko abenduaren 22(a), astelehena

IRAKURKETA BIKOTE KOOPERATIBOAK

Ikasketa kooperatiba eskolan aurrera eramateko hainbat teknika erabil daitezke. Bata irakurketa kooperatiboa da, non umeek irakurketa ozena eta ulermena lantzen duten, bata besteari lagunduz.  




Teknika kooperatibo honek hurrengoan datza: Ikasleak bikoteka jartzen dira; albokoarekin. A ikaslea irakurtzen hasiko da, paragrafo oso bat egin arte. Bitartean, beste ikasleak irakurketari jarraituko dio. A ikasleak amaitzen duenean B ikasleak galdetuko dio ea zer irakurri duen. Orduan A ikasleak erantzun egin behar du. Ulertu ez badu, berriro irakurri behar izango du, eta hurrengoan ere ulermen arazoren bat izatekotan, B ikasleak berak zer ulertu duen kontatuko du. Ondoren, rolak elkartrukatuko dituzte. Hortaz, bi ikaslek horrela jarraituko dute testu osoa osatu arte. Testu osoa bukatu ondoren, ahozko laburpen bat egingo dute.

Horrez gain, aipatu beharrekoa da, bikoteak sortzerakoan, irakasleak ikasleen gaitasunak kontuan hartu beharko dituela. Hau da, ikasle nabarmenak laguntza behar dituzten ikasleekin ipintzea. Hala ere, batzuetan ikasle nabarmenak elkartzea egokia izango litzateke, euren gaitasun eta erritmoari dagokion testua irakur dezaten, motibatzeko eta noraino ailegatu ahal duten ikusteko. Eta gauza bera ere motelagoak diren haurrekin, motibatzeko asmoz.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina